Карыснае

«Джэнтльмены»: Гай Рычы зноў у выдатнай форме, толькі крыві замала

Гай Рычы, які найлепшыя свае фільмы зняў 20 гадоў таму, нарэшце змог вярнуць былую славу. Яго «Джэнтльмены» — выдатная крымінальная камедыя з цудоўным акцёрскім складам, запраўленая дробкай інтэлекту.

www.youtube.com/watch?v=dABPCMxu074

Цікава атрымалася, што кінааматарам з былога СССР прыйшлася даспадобы творчасць Гая Рычы — выхадца з арыстакратычнай сям'і, які здымае пра злачыннасць у Вялікабрытаніі. Бязмерную любоў гледачоў у нас заваявалі «Карты, грошы, два ствалы» і «Вялікі куш». Хоць на радзіме і ў ЗША ў рэжысёра такой славы няма, ёсць нават некаторая антыпатыя да яго. Але наш чалавек, які вырас у крызісныя 1980−90-я, з задавальненнем убірае пацешныя гісторыі пра ўдачлівых англійскіх пацанчыкаў і лёгка праводзіць паралелі з роднымі аналагамі.

Ад крымінальных шэдэўраў да працы на «Дыснея»

Наколькі добра Гай Рычы ведае пра душэўную усходнеславянскую любоў да яго творчасці - невядома. Але яго цярністы рэжысёрскі шлях выразна прасачыць можна. Закахаўшы у сябе сваімі двума шэдэўрамі, ён «знішчае» сябе ў каханні да Мадонны. Здымае для яе «Унесённые» (адзін з найгоршых фільмаў у 2000-я), затым спрабуе рэабілітавацца «Рэвальверам» з валасатым Стэйтамам. Але атрымліваецца занадта «разумная» драма пра англійскіх бандзюганаў без долі фірмовага гумару.

Адноснае вяртанне адбываецца ў 2008-м, калі Рычы выпускае «Рок-н-рольшчыка». Ён быў вельмі блізкі паводле атмасферы да першых фільмаў Рычы, але пазбаўлены драйву 10-гадовай даўніны. У 2010-я рэжысёр з’язджае пакараць Галівуд. Там фінансавыя поспехі «Шэрлака Холмса» чаргуюцца з правальнымі «Агентамі АНКЛ» і «Мячом караля Артура».

Невядома, што здарылася ўнутры свядомасці брытанскага рэжысёра, але ён нават змяніў «брутальна-маскулінную» скіраванасць сваёй творчасці і зняў для «Дыснея» рэмейк «Аладзіна». За 20 гадоў бесперапыннай працы Рычы не скочыў вышэй за свой рамесны дар, але выразна выпрацаваў свой стыль. Яго прыкметы: бліскучых дыялогі, шалёны рытм апавядання і ірваныя мантажныя пераходы.

У «Джэнтльменах» выдатна ўсё

Спазнаўшы ўсё «золата і бруд» Галівуду, Гай Рычы вяртаецца ў Вялікабрытанію па-сапраўднаму каралеўскім спосабам — сваім новым фільмам «Джэнтльмены». У ім ён распавядае гісторыю амерыканца Майка, лонданскага манапаліста ў сферы гандлю марыхуанай, які вырашыў прадаць свой бізнес на фоне хуткай легалізацыі гэтага наркотыку. Але гэта апынецца не так проста, калі ўмяшаюцца кітайцы, яўрэі і мясцовыя прадстаўнікі крымінальнага свету.

У гэтым фільме выдатна ўсё. Настолькі, што галоўнай заўвагай да яго будзе залішняя прэтэнзія на шэдэўральнасць у жанры крымінальнай камедыі. Найлепшым доказам выдатнай працы рэжысёра з’яўляецца тое, як гісторыя Майка (Мэцью Маконахі) кінематаграфічна пададзеная. У «Джэнтльменах» Гай Рычы расклаў перадачу сцэнарыя на некалькі пластоў і граматна перамантаваў эпізоды. Таму фільм нідзе не правісае і з цікавасцю рухаецца да самага фіналу. Мантаж дапамагае падтрымліваць патрэбны тэмпарытм усяго апавядання: дзе трэба — уключыць ашаламляльную хуткасць, дзе трэба — націснуць на тармазы для ўзмацнення напругі. Гай Рычы прыдумаў выдатныя моманты, у якіх ты літаральна сціскаешся ад перанапружання і суперажывання героям.

Добры гумар, бездакорны акцёрскі склад і шыкоўныя касцюмы

Настрой дапамагаюць трымаць смешныя дыялогі паміж персанажамі. Яны ўсе да месца, няма нічога лішняга, кожны жарт зразумелая, нягледзячы на ​​наяўнасць англійскага гумару. Хутчэй за ўсё, пастараліся і расійскія перакладчыкі. Яны змаглі перарабіць многія імёны герояў для лепшага разумення нашым гледачом. У любым выпадку, у будучыні варта «Джэнтльменаў» перагледзець у арыгінальнай агучцы — для ідэальнага эфекту.

Таксама прыклаўся да поспеху бездакорны акцёрскі склад (і касцюмеры, якія ўсім падабралі шыкоўнае адзенне). Х’ю Грант перажывае ў фільме другую маладосць і аджыгае ў ролі скурпулёзнага гея-журналюгі. Чарлі Ханнем апрануты з іголачкі, пырскае брутальнасцю і дапамагае босу сваім інтэлектам выблытацца з любой калатнечы. Мэцью Маконахі паўтарыў сябе найлепшага ўзору 2014 года з серыяла «Сапраўдны дэтэктыў». Колін Фарэл — адзін з найлепшых «гопнікаў у спартыўках» у гісторыі кіно.

Вынік

«Джэнтльмены» — нечакана прыемны сюрпрыз ад рэжысёра, які, здавалася, зняў самае лепшае яшчэ 20 гадоў, а затым ніяк не мог вярнуцца да гэтага ўзроўню. Цяпер атрымалася: дадаўшы інтэлект, але ахвяраваўшы крывавымі сцэнамі. Іх фільму не дастае.

Падзяліцца

Апошнія запісы

«Пабачыць Гродна — і памерці». Як наш горад стаў міжваеннай «сталіцай самагубцаў»

У міжваенны час Гродна набыло незвычайную славу. Горад стаў месцам прыцягнення незвычайных турыстаў - тых,…

21 лістапада 2024

«Нармальны быў гастраном — цяпер там прадаюць шпалеры». Ці хапае крамаў у цэнтры Гродна?

Ці хапае ў цэнтры Гродна прадуктовых крам? Спрэчкі наконт гэтага выклікала адкрыццё на перакрыжаванні Савецкай…

21 лістапада 2024

Дзе арганізаваць святочную фотасесію? Гродзенскія студыі ўжо падрыхтавалі навагоднія лакацыі

Прыбраныя ялінкі, свечкі, навагоднія вянкі і гірлянды, аксаміт, светлы ці цёмны фон на выбар. Гродзенскія…

19 лістапада 2024

«Перад выбарамі - спрыяльны час для петыцый». Як прымусіць чыноўнікаў вырашаць праблемы і чаму новая пляцоўка «меркаванне.бел» для гэтага не пасуе

Улады стварылі новую платформу “меркаванне.бел”. Яе пазіцыянуюць як анлайн-пляцоўку, на якой кожны зможа ў вольнай…

15 лістапада 2024

«У Гродне жывуць тыя яшчэ „шалёныя імператрыцы“». Стваральніца брэнда Krikate расказала, як дабралася да парыжскага тыдня моды

Калекцыя адзення гродзенкі Кацярыны Карлацяну дэбютавала гэтай восенню на Парыжскім тыдні моды. А пачыналася ўсё…

14 лістапада 2024

«Першы прыбытак патраціў на станок». Гродзенец у школе выточваў біты, а ў 27 гадоў адкрыў сваю вытворчасць мэблі

Гродзенец Раман Нагула амаль паўжыцця працуе з дрэвам. Школьнікам ён пачынаў з бейсбольных біт, а…

13 лістапада 2024