«Фарсаж» — адна з найбольш любімых франшыз нашага гледача. Смерць Пола Уокера гэтую любоў нават умацавала, нягледзячы на ​​амаль 20-гадовую гісторыю і цэлых восем фільмаў. За гэты час крымінальная драма пра вулічных гоншчыкаў даўно ператварылася ў грандыёзны атракцыён, дзе героі ратуюць планету падчас уцёкаў ад падводнай лодкі ў ільдах расійскай Арктыкі. У пагоні за відовішчам законы фізікі адыходзяць на задні план.

www.youtube.com/watch?v=4Sx3TEXUxdA

«Лысы» фарсаж

На працягу апошніх частак франшыза непрыкметна «палысела». Першапачаткова сваёй харызмай і паголенай галавой вылучаўся тытульны персанаж Дамінік Тарэто, затым у другой частцы падключыўся гарэзны афраамерыканец Раман Пірс, у пятым фільме маскуліннасці Геракла дадаў Люк Хобс. Апагеем стала запрашэнне ў каст фільма «народнага артыста Расіі» Джэйсана Стэйтэма.

У гэтым няма ніякіх прыдзірак да вонкавых дадзеных персанажаў, проста канстатацыя факту: на лідзіруючыя пазіцыі ў франшызе высунуліся адны з самых харызматычных герояў баевіка апошняга дзесяцігоддзя. І яны ўсе лысыя. «Фарсаж» да свайго аўтамабільнага драйва рэзка павялічыў кілаграмы мужчынскі мышачнай «харызмы».

Новы «Фарсаж»: як дыхтоўны баявік ператварыўся ў недафантастыку

Пасля з’яўлення такой колькасці персанажаў з прэтэнзіяй на выратаванне свету, нядзіўна, што Він Дызель не ўзрадаваўся здымкам фільма, дзе ён не будзе граць ролю «першай скрыпкі». Але дуэт Дуйэна Джонсана і Джэйсана Стэйтэма так арганічна глядзеўся падчас іх пастановачных баёў і плаксівых спрэчак, што вынікам стала прэм’ера «Хобс і Шоў».

Як баявік ператварыўся ў комікс

Калі вы любіце ўсё, што сабой уяўляе «Фарсаж», вы не прапусціце яго новае адгалінаванне. Калі ж вы лічыце, што героі і сцэнарысты гэтага цыкла фільмаў даўно страцілі пачуццё меры і сюжэт неўзабаве прывядзе апавяданне ў космас, тады «Хобс і Шоу» варта глядзець з вялікай нацяжкай. Я ж паспрабую зразумець, чаму гэты баявік стараецца быць тым, чым быць не можа.

«Хобс і Шоу» можа здацца неверагодна больш крутым, чым усе кінакоміксы «Марвэл». Героі выкарыстоўваюць малую колькасць магчымасцяў, каб выратаваць планету. Пры гэтым яны звычайныя людзі: акрамя мускулатуры і сувязяў ва ўрадзе нічым не валодаюць. Вялікая памылка ў развіцці сюжэту. «Фарсаж» за апошнія гады стаў больш падобным да коміксаў, гэта значыць да казкі, а гэта яго не паляпшае.

«Хобс і Шоу», як і франшыза-маці, працягвае гуляцца з законамі фізікі. Персанажы разбураюць кулакамі бетонныя сцены, на машынах лётаюць па паветры, у ролі галоўнага злыдня хлопец, меркавана пераўтвораны ў андроіда. Фільм гуляецца з жанрамі, кідаючыся ў крайнасці паміж фантастыкай і баевіком. З такой фантазіяй пара замахнуцца і на іншапланецян.

Камедыя і драма не атрымліваюцца

Калі экшн час заканчваць, для падтрымкі глядацкага ўвагі ўключаецца камедыйная хвілінка жартаў і дзіцячай лаянкі. Галоўныя героі мераюцца даўжынёй любых сваіх канечнасцяў, а калі адбываецца мірная сітуацыя — нараджаюцца дыялогі пра важнасць сям'і. Размовы пра сямейныя каштоўнасці - адна з асаблівасцяў усіх частак «Фарсажа», так званыя маральныя ўмоўнасці, дзе фільм спрабуе быць драмай. Але ні камедыі, ні драмы з гэтага не выходзіць.

Чаму «Фарсаж» апошнія гады набірае такія абароты і ператвараецца з добрага баевіка ў «недафантастыку»? Мэтай стваральнікаў «Фарсажа» перастала быць Якасць. Цяпер толькі Эфект.