Людзі і справы

Гэта яна намалявала «шакаладныя» запрашэнні ў Гродна. «Каляровыя аблокі» Сняжаны Віцецкай сталі візітоўкай горада

Каложа і Фарны на малочным шакаладзе, Кірха і Бернардынскі - на горкім. У нашым горадзе гэты набор шакаладак карыстаецца асаблівым попытам у турыстаў. Абгорткі з гарадскімі краявідамі дапамагаюць захаваць салодкія ўспаміны і пра Гродна, і пра шакалад. Намалявала іх гродзенская мастачка Сняжаная Віцецкая.

Пра творчасць, любоў да Гродна і шакаладны сюрпрыз у сваім жыцці яна распавяла Hrodna.life.

Малюнкі ад Сняжаны на шакаладках для Сняжаны

Пра тое, што цукеркі з яе малюнкамі на абгортках ужо з’явіліся ў крамах, Сняжана нават не ведала. Мінула некалькі месяцаў ад таго часу, як дызайнерская кампанія звязвалася з мастачкай, каб узгадніць магчымасць выкарыстання яе малюнкаў. Пра тэрміны выхаду шакаладак у продаж не было нават гаворкі. Нам было асабліва прыемна паведаміць ёй гэту навіну і падарыць не толькі шакаладкі, але і магчымасць першы раз пабачыць свае малюнкі на іх.

Услед за Эндзі Уорхалам

«Прапанову выкарыстаць мае малюнкі на цукерках я атрымала ўпершыню і нават не ведала, як да гэтага ставіцца. З аднаго боку — творчасць, з іншага — фанцікі. Ці не будзе гэта прыніжэннем мастацтва? Але, падумаўшы, вырашыла не шукаць складанасцяў і згадзіцца.

Урэшце, ужо быў Эндзі Уорхал з банкамі кансерваванага супу, то чаму б не быць і Сняжане Віцецкай з абгорткамі для шакаладак. Ні мяне, ні мастацтва гэта не прыніжае.

Трэба данесці прыгажосць да людзей, а не проста намаляваць і скласці ў шуфлядку. З гродзенскімі шакаладкамі гэта якраз добра атрымалася».

«Каляровыя аблокі Гродна» плывуць у сеціве

Малюнкі, што выбралі для гродзенскіх шакаладак, былі створаны некалькі год таму. Серыя акварэляў «Каляровыя аблокі Гродна» складалася амаль з 50 прац.

«На жаль, паказаць іх усе разам у Гродне на той час не атрымалася. Выстава адбылася ў Мінску і прашла ціха, без асаблівага рэзанансу — маўляў, гэта ўжо сто разоў было, нічога новага. Потым малюнкі патроху прадаваліся праз галерэі і ўрэшце ўсе разышліся».

У Сняжаны ад іх засталіся толькі фотаздымкі на ўласных старонках у інтэрнэце. З часам аказалася, што адлічбаваныя малюнкі запатрабаваныя не менш, чым арыгіналы.

«Праз нейкі час сталі звяртацца з просьбамі аб выкарыстанні малюнкаў. Іх размяшчалі на паштоўках, календарах ці сувенірах. Я ўражана, што людзі такія сумленныя і заўсёды пытаюцца дазволу. Прашу, каб пазначалі аўтарства. На тым звычайна і дамаўляемся. З „Камунаркай“ было таксама — спачатку знайшлі малюнкі, потым выйшлі на мяне.»

Вясёлы, адкрыты, прыязны…

Сняжаніны акварэлі з гродзенскімі пейзажамі зіхацяць насычанымі і вясёлымі колерамі. Са словаў аўтаркі, шукаць складаных «філасофскіх» спалучэнняў фарбы не хацелася. «Тут хутчэй адлюстравана радасць быцця. Усё пранікнута светам. Гэты горад вясёлы, адкрыты, сонечны, прыязны да людзей і жыццесцвярджальны».

Дызайнеры не тлумачылі свой выбар малюнкаў з паўсотні наяўных у серыі. Але Сняжана ўзгадвае, што гэтыя чатыры выявы вельмі часта адзначалі і раней. «Хоць выбар быў не мой, я з ім цалкам згодна.

Напэўна, калі б мела абмежаваны час, каб паказаць гасцям горад, то таксама б выбрала менавіта гэтыя месцы. Іх прыгажосць — сакральная, яна вядзе да ўнутранай прыгажосці.

Такі гарадскі пейзаж падштурхоўвае нас да добрага, чыстага, вечнага. Спачатку дзіўна было бачыць на шакаладцы касцёл. Але потым падумала — хай будзе, хай напамінае. Бо ў храме заўсёды скажуць нешта цеплае, што надае сэнс жыццю».

«Яго можна маляваць бясконца»

Акварэлі з гродзенскімі сюжэтамі складаюць вялікую частку ў творчасці Сняжаны, хаця і не з’яўляюцца адзінай тэмай мастачкі. «Думаю, што не раз яшчэ звярнуся да Гродна. Захочацца паглядзець на свой горад з іншага ракурсу.

Тая серыя была нябеснай, а новая можа будзе перламутравай ці нават глыбока-філасофскай версіяй майго Гродна. Яго можна маляваць бясконца. У нас жа — што ні дом то пярліна».

Горад прысутнічае ў работах мастачкі не толькі на галоўных ролях. «Зараз больш працую з фігуратыўнымі кампазіцыямі. Там больш адлюстроўваюцца людзі і іх унутраны свет. Але бываюць і кампазіцыі, дзе людзі ўзаемадзейнічаюць з архітэктурай, а герой раскрываецца на фоне архітэктурных куліс».

Увогуле, мысліць сябе асобна ад Гродна ў мастачкі не атрымліваецца:

«Я тут нарадзілася, тут жыву і буду жыць усё свае жыцце — нікуды не з’еду! Я нават падарожнічаю няшмат, бо хочацца больш часу прысвячаць працы. Калі выбіраць — памаляваць ці недзе паехаць, то маляванне перамагае і я застаюся ў Гродне. Ён для мяне такі прыгожы, такі родненькі… Нідзе не з’еду! Лепш да нас прыязджайце».

Падзяліцца

Апошнія запісы

«Пабачыць Гродна — і памерці». Як наш горад стаў міжваеннай «сталіцай самагубцаў»

У міжваенны час Гродна набыло незвычайную славу. Горад стаў месцам прыцягнення незвычайных турыстаў - тых,…

21 лістапада 2024

«Нармальны быў гастраном — цяпер там прадаюць шпалеры». Ці хапае крамаў у цэнтры Гродна?

Ці хапае ў цэнтры Гродна прадуктовых крам? Спрэчкі наконт гэтага выклікала адкрыццё на перакрыжаванні Савецкай…

21 лістапада 2024

Дзе арганізаваць святочную фотасесію? Гродзенскія студыі ўжо падрыхтавалі навагоднія лакацыі

Прыбраныя ялінкі, свечкі, навагоднія вянкі і гірлянды, аксаміт, светлы ці цёмны фон на выбар. Гродзенскія…

19 лістапада 2024

«Перад выбарамі - спрыяльны час для петыцый». Як прымусіць чыноўнікаў вырашаць праблемы і чаму новая пляцоўка «меркаванне.бел» для гэтага не пасуе

Улады стварылі новую платформу “меркаванне.бел”. Яе пазіцыянуюць як анлайн-пляцоўку, на якой кожны зможа ў вольнай…

15 лістапада 2024

«У Гродне жывуць тыя яшчэ „шалёныя імператрыцы“». Стваральніца брэнда Krikate расказала, як дабралася да парыжскага тыдня моды

Калекцыя адзення гродзенкі Кацярыны Карлацяну дэбютавала гэтай восенню на Парыжскім тыдні моды. А пачыналася ўсё…

14 лістапада 2024

«Першы прыбытак патраціў на станок». Гродзенец у школе выточваў біты, а ў 27 гадоў адкрыў сваю вытворчасць мэблі

Гродзенец Раман Нагула амаль паўжыцця працуе з дрэвам. Школьнікам ён пачынаў з бейсбольных біт, а…

13 лістапада 2024