Вядомы музыка, гістарыст Павел Трыпуць, які пачынаў у знакамітым гродзенскім Stoptime, а зараз грае з Лявонам Вольскім, расказаў парталу earnonmusic.com пра свой шлях у прафесійнай музыцы і пра новы аўтарскі праект OpTeamist Project.
Напэўна, усё пачыналася, як у многіх, з любові да музыкі. З 9-га класа я адкрыў для сябе рок музыку. І наогул, пачаў слухаць вельмі шмат музыкі. Пачынаючы з Nirvana заканчваючы хард-рокам. Думаю, менавіта пасля гэтага захацелася браць у рукі інструмент. Ужо ў старэйшых класах дакладна зразумеў, што хачу займацца гэтым сур’ёзна. Хоць да гэтага я актыўна вучыў мовы, хацеў паступаць у іняз.
Да канца 11 класа, як і ва ўсіх падлеткаў, адбылася сур’ёзная размова з бацькамі. Ён дагэтуль мне заўсёды нагадвае, хоць я гэтага сам ужо не памятаю, як я сказаў: «Тата, я буду альбо музыкам, альбо нікім».
Яны ў мяне малайцы, яны не перашкаджалі, далі волю. Вядома, былі такія размовы, маўляў, «падумай, можа, варта нешта больш сур’ёзнае». Але гэта не была забарона, хутчэй хваляванне з іх боку.
У старэйшых класах, калі пачаў займацца па класічнай гітары, калі зразумеў, што хачу паступаць у каледж мастацтваў, маё жыццё зводзіла мяне з вядомымі гродзенскімі музыкамі: Сяргеем Сафонавым, Валерам Кабятко. Пачаў з імі займацца. Яны і сталі маімі першымі настаўнікамі. Паступіў у каледж мастацтваў. І ўсё панеслася!
Усё ж сама мэта ў мяне пачаткова была іншая, я заўсёды хацеў граць рок і ўсё блізкае да гэтай тэмы. Мне заўсёды падабаўся рок, фанк, складаны ф’южн, гітарная музыка. Калі я выбраў шлях музыканта і ўбачыў становішча ў Гродне, непасрэдна ў музычнай структуры, якая на той момант была зусім невялікая, гэта і падштурхнула да развіцця ў больш шырокім напрамку: вывучаць і джазавыя стылі, і хіп-хоп музыку, каб працаваць з артыстамі і хутчэй скараць рынак. Я лічу: чым рознабаковей ты як асоба і як музыка, тым больш шанцаў знайсці працу, знайсці прымяненне сваёй творчасці, чым тады, калі ты ідзеш вузканакіравана.Мне дакладна не хацелася зацыклівацца на адной тэме, быць «гаражным металістам». Ужо ў самым пачатку я хацеў цалкам пагрузіцца ў музыку прафесійна. У Гродне, калі я ўжо заканчваў каледж мастацтваў, я бачыў сябе ў аркестры абласной філармоніі. Гэта па-сапраўднаму прафесійны ўзровень, я вельмі хацеў там працаваць, і ўсё склалася. Мяне запрасіў Барыс Мягкоў у Біг Бэнд Гродзенскай філармоніі. Праца там — сапраўды важны вопыт для мяне. Мы ездзілі за мяжу, удзельнічалі ў міжнародных фестывалях, конкурсах.
Прафесійныя рэпетыцыі, розныя стылі музыкі, розныя стылі ігры. Перада мной узнікалі новыя задачы, з якімі я раней не сутыкаўся. Гэта мне дапамагло паглядзець на музыку шырэй і глыбей адначасова.
Мне хацелася рухацца далей. Хацелася чагосьці новага. Музыка — такая сфера дзейнасці, для якой патрэбна структура, для якой патрэбна «дзвіжуха», іншымі словамі сталіца. Добра, калі ёсць канкурэнцыя, шмат клубаў, шмат варыянтаў рэалізацыі творчасці. Мне хацелася далей развівацца, граць розную музыку, новых уражанняў у музыцы, і па жыцці. Прасцей кажучы, захацелася будаваць кар’еру на сур’ёзным узроўні.
У сваім арсенале Павел мае шматлікія музычныя праекты міжнароднага і рэспубліканскага ўзроўню. Адной з самых важных прыступак у сваёй кар’еры ён лічыць момант, калі пачаў пісаць уласную музыку, распрацоўваць і рэалізоўваць аўтарскія праекты.
Stoptime band — гэта самы першы праект, ён ствараўся яшчэ ў Гродне. Мы сабралі музыкаў, у асноўным гэта былі мае калегі: музыкі філармоніі. Мы гралі ў асноўным інструментальную музыку. Саша Краўчук і Дзяніс Лукашэнка на той момант пісалі музыку, тэмы для праекта, стваралі розныя аранжыроўкі. Асаблівы каларыт дадаваў бас-гітарыст Сяргей Адамовіч.
Гэта таксама для мяне вялікі вопыт. Спроба адбыцца ў джазавай музыцы і першая спроба ў аранжыроўках. Гэта незвычайны сінтэз джазавай музыкі ў аранжыроўцы року ці фанку.
У прынцыпе, філармонія мяне ў рамках не трымала, але была вострая патрэба займацца творчасцю акрамя працы.
Бо, калі ёсць цікавасць, і ёсць энтузіязм, гэта абавязкова пераходзіць у цікавае супрацоўніцтва з іншымі музыкамі. У нас было шмат выступаў, у тым ліку і сольны канцэрт у філармоніі.
www.youtube.com/watch?v=B7RKPDsoiAs
Чарговы віток кар’еры, новае прачытанне творчасці, больш глыбокае пазнанне сябе, як музычнай асобы — так можна пачаць казаць пра новы праект OpTeamist Project.
OpTeamist Project — аўтарскі праект, ідэя якога належыць мне, а аранжыроўкі мы заўсёды робім разам. Даўно ўва мне спелі музычныя кавалачкі, мелодыі, рыфы, якія я запісваў, але яны былі сырыя і проста для сябе. Прыйшоў такі момант, калі захацелася рэальна зрабіць крок у бок таго, каб граць сваю музыку, складаць, кампазітарстваваць.Мая тэма — ф’южн у рок апрацоўцы. Калі рок-музыкі граюць нешта джазавае, атрымліваецца своеасаблівая эклектыка, «сплаў»: магутны, незвычайны, новы.
З’явілася пэўная мэта — пісаць альбом, сінглы, а таксама суправаджаць усё гэта відэа. Рабіць відэа, але не кліпы, нейкія тэматычныя, а сапраўдныя музычныя студыйныя відэа. Фішка была ў тым, каб не пісаць, як звычайна музыканты пішуць: па дарожках, а граць анлайн-канцэрт. Мы проста сядалі, гралі, рабілі некалькі дубляў.
Прамыя ўключэнні ў студыю. І вось першая спроба ўдалася вельмі добра, тым больш, я прапанаваў сваю ідэю вельмі класным музыкам, і Сяргей Адамовіч, Уладзімір Міхновіч, Міхаіл Пенда, Павел Мамонаў мяне падтрымалі. Нарадзілася адна тэма, потым на энтузіязме другая, трэцяя…
www.youtube.com/watch?v=Z0KHh54sLmQ
Я закладваю асновы, прыдумляю саму ідэю, мантаж я таксама кантралюю, дакладней, тлумачу чаго я хачу, а далей давяраю прафесіяналам.
Усё па меры актуальнасці, па меры важнасці. На сёння галоўнае — мы пішам альбом для праекта CherMеn. Пастаянна выступаем з праектам The SuperBullz, вакалістам якога з’яўляецца Аляксандр Францiшак Мышкевiч. Зараз большую частку свайго часу праводжу на студыі. Праектам OpTeamist Project я заўсёды займаюся паралельна.
Але вядома калі ў графіку з’яўляецца важнае выступленне, усе сілы кідаюцца на падрыхтоўку, рэпетыцыі. Хутка мы будзем выступаць складам праекта Chiefs Band.
www.youtube.com/watch?v=HYlCMq0h_6c
Ды так атрымалася, мы даўно не гралі разам. Нас запрасілі менавіта гэтым складам на вельмі круты джазавы фестываль. Вось, перад ім вырашылі увайсці ў форму, папрацаваць разам.
Мне гэта падабаецца. Часам гэта складана. Але ў маім календары распісаныя ўсе асноўныя канцэрты, падзеі, і я імкнуся па чыслах усе падганяць.
Такога шмат было. Калісьці мы з Барысам Ігаравічам Мягковым гралі ў Рызе чэмпіянат па спартыўных бальных танцах, гэта значыць фармат даволі сур’ёзны. Лядовы палац, усё досыць строга, выразныя каноны, трэба граць усё ў пэўным стылі роўна па 30 секунд. Натуральна, была пэўная чарговасць кампазіцый. Вось арганізатары і вырашылі менавіта яго і занядбаць. Мы роўна-роўна, выразна па спісе гралі ўсе гэта каля трох гадзін. Ужо пасля дзвюх гадзін далей усё ідзе механічна. І вось у нас ужо наступны трэк, мы пачынаем, дырыжор махае палачкай. Пары выйшлі танцаваць вальс, стаяць і чакаюць «раз-два-тры, раз-два-тры», а ў нас у спісе стаіць танга!
Танцоры павярнуліся, а вакол тры тысячы чалавек народу. Усе ў адзін голас проста «АААААА» і потым рогат немагчымы. Усе суддзі паварочваюцца, глядзяць на нас.
Тады хацелася праваліцца проста скрозь зямлю. Гэта быў трэш. Ну, у прынцыпе, мы хутка выправіліся, адразу пачалі граць вальс, але вось гэтыя тры ці пяць секунд былі вясёлымі.
Я не думаю, што гэта залежыць ад краіны, ад кантынента, гэта залежыць хутчэй ад формы мерапрыемства, ад самой музыкі. Які слухач прыходзіць канкрэтна. Калі слухач прыходзіць на сваю любімы гурт, ён адрываецца па поўнай.
Калі ты граеш проста справаздачны канцэрт у зале філармоніі, і гэта адбываецца ў больш афіцыёзных матывах, то рэакцыя публікі адпаведна ўжо іншая.На рок-канцэрт жа, як правіла, прыходзяць людзі, якія добра ведаюць групу. Напрыклад, граем мы з Лявонам Вольскім і гуртом Крамбамбуля. Прыходзяць людзі, якія ведаюць усе яго песні, і без розніцы, дзе праходзіць канцэрт, эмоцыі заўсёды зашкальваюць.
Усё залежыць ад фармату. Асаблівай розніцы ў паводзінах беларускіх слухачоў і еўрапейскіх не заўважыў. Нейкіх прынцыповых адрозненняў няма.
На жаль, на дадзены момант шмат паказухі, шмат «надзьмутых» артыстаў, танны прадукт для камерцыі. Шмат у самым адмоўным разуменні «поп».
Але ў нас вельмі шмат таленавітых цікавых музыкаў і асоб, у якіх ёсць энтузіязм. У мяне ёсць шмат знаёмых таленавітых людзей, якія імкнуцца рабіць нешта ў музыцы.Аднак, усё роўна, пакуль інфраструктура нашага беларускага шоў-бізнесу знаходзіцца на стадыі зараджэння, стадыі постсавецкай разумення рэчаў.
Я вяду адразу некалькі праектаў. Але ў мяне няма пастаяннага графіку працы, як «прыходзіць у столькі - сыходзіць у столькі». Мой звычайны дзень складаецца з укладанняў, як я называю, «інвестыцыяў» у сябе. Устаю, п’ю каву, абавязкова займаюся зарадкай, бяру інструмент у рукі. Раніца да абеду, дзесьці да гадзіны ў мяне самы прадуктыўны час, пасля я не магу займацца, адразу з’яўляюцца нейкія іншыя справы, як правіла, сямейныя: у мяне малое дзіця.Час да гадзіны дня я прысвячаю творчасці. Кожны дзень я стаўлю сабе пэўную задачу і яе выконваю. Граю пад мінусоўкі, займаюся, нешта прыдумляю: рыфы, мелодыі, кавалачкі. Аналізую мінулыя працы. Займаюся сабой, займаюся музыкай. Потым ідуць рэпетыцыі, праекты, канцэрты. Пятніца, субота я працую ў клубах, мы з маім кавер-бэндам даём канцэрты. Па вечарах я чытаю.
Літаратуру па асабістым росце, па самаразвіцці, па бізнесе. Мастацкую літаратуру таксама. У дадзены момант Караткевіча чытаю: «Хрыстос прызямліўся ў Гародні».
Так, такое бывае. Натхніць можа ўсё што заўгодна, але галоўнае гэта змена абстаноўкі, змена акружэння нават. Змена месца. Стараюся пераключыцца, з’ехаць у іншы горад, пераключыць свае думкі, сваю свядомасць. На рыбалку з’ездзіць, патэлефанаваць сябру, з якім даўно не меў зносіны. Наогул, тое, што адвядзе мяне зусім у іншы бок.
Быў час, мы працавалі над праектам «Акадэміі Талентаў». Гэта былі самыя дзікія здымкі. Усе хацелі максімальна хутка ўсё зняць, гэта былі вельмі шчыльныя рэпетыцыі, па 50 па 80 песень здымалі. Два тыдні гэты праект па неверагоднай колькасці гадзін, здымкі з 8.30 раніцы да 10−11 вечара. Знаходзіліся ўвесь час там, з невялікім перапынкам.Плюс трэба пастаянна ўсміхацца, быць бадзёрым, хутка пераключацца на новых артыстаў, а ўвечары яшчэ з 11-й гадзіны праца ў клубе да гадзіны ночы недзе. Вось гэта быў час па сапраўднаму «пякельны». Вось пасля гэтага стараўся адысці ў іншы бок.
Калі казаць пра музыку якую пішу я — гэта спроба вывучэння сябе, спроба пазнання сябе, эмоцый, уласных інтарэсаў, густаў, уласнай асобы. Спроба прапусціць ноты праз сябе, праз свае погляды і разуменне рэальнасці, паказаць сябе праз музыку.
Транспартаваць свае музычныя густы ў нешта матэрыяльнае, і ўнесці ўсё тое, што, мне падабаецца ў музыцы, сабраць разам.
www.youtube.com/watch?v=lsgR-R1nwpU
Самае галоўнае — гэта жаданне і энтузіязм. Калі яно ёсць — значыць усё будзе! Калі ёсць патрэба расці, становіцца прафесіяналам, ты проста ўжо нікуды не дзенешся, ты будзеш музыкам. А запатрабаванасць, напэўна, пачынаецца проста з добрага стаўлення да людзей. А наогул, па больш упэўненасці і веры ў сябе, менш сумнявацца. Нявызначанасць па максімуму выкараняць! Захоўваць, так званую, «свядомасць пачаткоўца».
Лічыцца, што складана выбраць падарунак менавіта мужчыну - мужу, сыну, бацьку, партнёру ці сябру. Сітуацыя…
Беларус Алекс Вазнясенскі наведаў Навагрудак як турыст. Мужчыну ўразіла, што горад з багатай гісторыяй знаходзіцца…
Рэстаране-кафэ “Нёманская віціна” ў выглядзе ладдзі - частка канцэпцыі новай гродзенскай набярэжнай, якую абмеркавалі ў…
Аляксей Кажэнаў з'ехаў з Мінску ў 1998-м годзе. Ён атрымаў працу ў Google, стаў дыяканам…
Слэнг пастаянна змяняецца - у апошні час пад ўплывам TikTok. Зразумець яго адразу і ўвесь …
Кожны месяц 22 тоны кававага зерня выязджаюць з Гродна, каб патрапіць на запраўкі па ўсёй…