Людзі і справы

Пачаць сваю справу і змяніць свет: у Гродне прайшоў форум жаночага бізнесу

Больш за 70 прадстаўнічак бізнесу сабраў 12 кастрычніка ў Гродне бізнес-форум «Жанчыны, што змяняюць свет». На ім прадставілі праграмы падтрымкі для жанчын і досвед паспяховых жаночых праектаў у бізнесе.

Калі страшна — гэта добра. Чаму варта сустракацца з калегамі

Зараз тыповы беларускі прадпрымальнік — мужчына. Іх большасць у малым і сярэднім бізнесе краіны. А вось сярод тых, хто збіраецца адкрыць свой бізнес, ужо пераважаюць жанчыны. Іх сярод ахвотных 63%. Каб падтрымаць іх бізнес на старце, банкі і вялікія кампаніі прапануюць фінансавую падтрымку, а трэнеры і коўчы — навучанне.

«Страхі на пачатку ўласнай справы маюць усе, — казала псіхолаг і коўч Алена Лугаўцова. — Проста ў нашай культуры мужчын вучаць не паказваць страхі, не абмяркоўваць іх публічна. А сярод жанчын больш прынята абмяркоўваць складанасці. Таму большасць гісторый пра страхі - менавіта жаночыя».

Алёна Лугаўцова распавяла пра страхі, якія ўзнікаюць на пачатку ўласнай справы, і як з імі змагацца
Паводле Алёны, магчымасць распавесці пра свае апасенні на пачатку бізнеса — моцны бок жанчын. «Калі ты гаворыш, то ёсць магчымасць быць пачутай і атрымаць падтрымку. Напэўна, знойдзецца чалавек, што скажа: «Ведаеш, у мяне было таксама. Я гэта прайшла і магу табе дапамагчы».

«У такіх праектах людзі знаходзяць сябе»

Пра некалькі такіх магчымасцяў расказала намесніца генеральнага дырэктара кампаніі Cocа-Cola Марына Бароўка.

«Нашы праграмы падтрымкі жанчын найперш для тых, хто працуе ў галіне вытворчасці арганічных прадуктаў ці рамесніцтве. Як правіла, гэта жанчыны з рэгіёнаў, прадпрымальніцы з аграрнай сферы. Ёсць таксама праграма для падтрымкі маладых жанчын. Яе зараз пратэставалі ў Мінску і таксама будзем пераносіць на рэгіёны».

Марына Бароўка пазнаёміла з праграмамі падтрымкі кампаніі Coca-Cola
Праграмы падтрымкі жаночага бізнесу ад кампаніі Cocа-Cola існуюць ужо каля 10 гадоў. «У такіх праектах людзі не губляюцца, а знаходзяць сябе, — кажа Марына Бароўка. — Зараз многія з тых, што раней атрымалі дапамогу ці праходзілі навучанне ў нашых праектах, хочуць і самі дапамагаюць грамадству. За час працы склалася надзейная суполка жаночага бізнесу. Можа, яна пакуль не вельмі вялікая, але вельмі эфектыўная».
Удзельніцы форуму на пасяджэнні

Як выйсці з зоны камфорту і зрабіць крок наперад

На пачатку бізнеса кожны апасаецца паразы. Бо пайсці ў бізнес — гэта адмовіцца ад сталай працы з хоць невялікай, але стабільнай зарплатай і упэўненасцю ў заўтрашнім дні. «Тыя, хто вырашаюць ісці ў бізнес, не проста выходзяць з зоны камфорту, — зазначае Алена Лугаўцова. — Яны ідуць у невядомасць. А страх невядомасці заўжды ідзе поруч са страхам паразы. Там мноства „а што, калі?“ і гэтыя сумневы маюць уласціваць памнажацца. Калі на пачатку бізнесу жанчына застаецца адна, ці ў атачэнні, якое не дае падтрымкі, яна, хутчэй за ўсё, не зробіць ніводнага кроку наперад. Таму для развіцця жаночага бізнесу вельмі важна стварыць супольнасць, праводзіць такія сустрэчы. На іх жанчыны могуць убачыць — мой страх не ўнікальны, так бывае з кожнай і ёсць жанчыны, што змаглі яго пераадолець».

Наталля Пракапук, спікерка форуму, распавядае пра сваю аграсядзібу «Валерыя», дзе яна распачала сваю справу
Паводле Алёны, першы крок у пераадоленні страхаў - рацыяналізацыя.

«Нашы страхі іррацыянальныя. Іх трэба рацыяналізаваць. Папросту — прапісаць на паперы усе магчымыя варыянты разіцця падзей. «Што я страчу, калі пачну» і «што я страчу, калі не пачну», што я атрымаю ці не атрымаю, калі нічога не буду змяняць. «Самае важнае, вызначыць кошт дзеяння і бяздзеяння. Тады можна больш ясна ацаніць увесь расклад».

Пра падтрымку ад Белаграпрамбанка расказала кіраўнічка карпаратыўнага дэпартамента банка Святлана Кончыц. «Зараз мы надаём вялікую ўвагу падтрымцы малога і сярэдняга бізнесу. І маю адзначыць, што прадпрымальніцтва з жаночым тварам выглядае вельмі канкурэнтаздольным. Жанчыны пачынаюць бізнес прадумана, узважана і без завышаных рызыкаў. Гэта бізнес, які зразумелы для інвестыцый і перспектыўны для падтрымкі».


«Клуб моцных жанчын?». У Гродне прайшоў круглы стол пра гендарныя стэрэатыпы і выклікі

Святлана Кончыц з «Белаграпрамбанк» расказала аб «жаночым твары» бізнесу і магчымасцях падтрымкі на старце бізнесу
Па статыстыцы, зараз сярод прадпрымальнікаў Беларусі большасць складаюць мужчыны. Іх больш у 2,5 разы. Тыповы беларускі прадпрымальнік мае 41 год і зарабляе 5,6 тысяч у месяц. Сфера яго занятасці - гандаль, нерухомасць, аўтамабілі і транспартныя паслугі. Тыповая жанчына-прадпрымальніца мае 44 гады, заразбляе 4,9 тысяч штомесяц і займаецца гандлем, нерухомасцю ці бухгалтарскімі паслугамі. Але супрацоўнікі банка заўважаюць, што цікавасць жанчын да бізнесу зараз расце.

«Зараз жанчын у бізнесе менш, таму гэта перспектыўная ніша. Як правіла, раней жанчыны працавалі на вялікіх прадпрыемствах, каторыя зараз скарачаюцца. Актыўнасць сыходзіць у сферу малога бізнесу, а тут жанчынам ёсць у чым сябе паказаць».

Зараз назіраецца змяншенне цікавасці да гандлю, як асноўнага віду бізнеса, і ў банку прагназуюць росквіт «крэатыўнага прадпрымальніцтва».

«Жанчыны дакладна разумеюць, што могуць прапанаваць рынку нешта сваё, ствараюць унікальныя прадукты і бізнес-мадэлі. Напэўна, за такімі жанчынамі - будучыня», — мяркуе Святлана Кончыц.

Аксана Якуцэвіч, пераможца конкурса прыгажосці сярод жанчын на вазку. Форум натхніў яе задумацца пра ўласную справу — арганізацыю інклюзіўных конкурсаў прыгажосці ў Беларусі
Для Гродзенскай установы фінансавай падтрымкі прадпрымальнікаў адна з перспектыўных задач — падтрымка і развіццё ініцыятывы, дапамога ў прасоўванні праектаў, — казала кіраўнічка стартап-школы ў Гродне Таццяна Камендант. — Мы ўвесь час самі праводзім майстар-класы і сустрэчы з экспертамі, бізнес-анёламі, інвестарамі і прадпрымальнікамі. Удзел у жаночым бізнес-форумме стаў для мяне асабіста яшчэ адной магчымасцю сустрэцца з цікавымі і амбітнымі асобамі. Такія сустрэчы дапамагаюць у рэалізацыі сябе".
Таццяна Чысцякова, арганізатарка форума, заснавальніца праекта «Акадэмія жаночага бізнесу»
Арганізатарка форума «Жанчыны, што змяняюць свет», Таццяна Чысцякова, зазначае, што форум атрымаўся карысным і цікавым. Галоўная каштоўнасць сустрэчы, што ўдалося сабраць шмат зацікаўленых у развіцці бізнеса жанчын і шмат экспертаў, чыя падтрымка будзе патрэбна начынаючым прадпрымальніцам. У планах Таццяны Чысцяковай стварыць у Гродне «Акадэмію жаночага бізнесу».

«Форум паказаў, што такая установа патрэбна, што жанчынам цікава гэтая сфера дзейнасці. Тыя, што сёння расказвалі пра свой досвед, пра свае поспехі і паразы, змогуць стаць экспертамі і кансультантамі для жанчын, што хочуць стартаваць у бізнесе зараз. Для жаночай акадэміі гэта будзе рэсурс дапамогі і падтрымкі».


Таццяна Чысцякова: «Мяняць жыццё я пачала ўжо за 50»

Падзяліцца

Апошнія запісы

Статус — першы крок да захавання. Інструкцыя, як унесці аб’ект у спіс спадчыны

У мястэчку Радашковічы на 6 тыс. чалавек стаіць касцёл, дзе хрысцілі Янку Купалу. У Вілейцы…

22 лістапада 2024

«Пабачыць Гродна — і памерці». Як наш горад стаў міжваеннай «сталіцай самагубцаў»

У міжваенны час Гродна набыло незвычайную славу. Горад стаў месцам прыцягнення незвычайных турыстаў - тых,…

21 лістапада 2024

«Нармальны быў гастраном — цяпер там прадаюць шпалеры». Ці хапае крамаў у цэнтры Гродна?

Ці хапае ў цэнтры Гродна прадуктовых крам? Спрэчкі наконт гэтага выклікала адкрыццё на перакрыжаванні Савецкай…

21 лістапада 2024

Дзе арганізаваць святочную фотасесію? Гродзенскія студыі ўжо падрыхтавалі навагоднія лакацыі

Прыбраныя ялінкі, свечкі, навагоднія вянкі і гірлянды, аксаміт, светлы ці цёмны фон на выбар. Гродзенскія…

19 лістапада 2024

«Перад выбарамі - спрыяльны час для петыцый». Як прымусіць чыноўнікаў вырашаць праблемы і чаму новая пляцоўка «меркаванне.бел» для гэтага не пасуе

Улады стварылі новую платформу “меркаванне.бел”. Яе пазіцыянуюць як анлайн-пляцоўку, на якой кожны зможа ў вольнай…

15 лістапада 2024

«У Гродне жывуць тыя яшчэ „шалёныя імператрыцы“». Стваральніца брэнда Krikate расказала, як дабралася да парыжскага тыдня моды

Калекцыя адзення гродзенкі Кацярыны Карлацяну дэбютавала гэтай восенню на Парыжскім тыдні моды. А пачыналася ўсё…

14 лістапада 2024